V průběhu cvičení tchaj-ťi čchűan (taiji quan) stylu Čchen často pracujeme s pojmy „stát jako hora, strom, sloup“. Zakořenit se a pevně stát. Ne v křeči, ne úporně. Jednoduše stát. Celou svou myslí a tělem se opírat o zem. Jediné co klíčí vzhůru, jako rostoucí výhonek, je vrcholek hlavy. Rozprostřenou myslí a celým tělem vnímáme okolní prostor. Stojíme jako strom. Stát jako sloup, postoj wu-ťi (prázdnoty) neboli Zhan Zhuang (站樁).
Rozkročíme se na šířku ramen, aby podstatné klouby (ramena, kyčle) mířily nad kotníky a lépe se nám uvolňovala kolena. Hlava je bez napětí zavěšena, vše ostatní klesá, rovnáme celé tělo, povolujeme páteř. Praktikanti tchaj-ťi pomocí Zhan Zhuangu získávají citlivost, celistvost, uvolnění a plynulou cirkulaci energie čchi v těle.
Představme si, že díky stání v postoji Zhan Zhuang restartujeme celé tělo. Správně se rovnají základní parametry držení stavby těla pomocí HSSP (hlubokého stabilizačního systému páteře) a optimalizují, zklidňují se probíhající procesy a funkce orgánů v celém lidském těle. Při cvičení tchaj-ťi je velmi důležité oprostit se od všedních stereotypních vzorců myšlení, dýchání a pohybu. Výborným nástrojem k upravení své mysli, těla a čchi před započetím cvičení tchaj-ťi čchűan (taiji quan) stylu Čchen je právě Zhan Zhuang (postoj wu-ťi, sloupu, stromu).