Pro práci v tchaj-ťi je kromě základních pohybových nácviku navíjení hedvábí neméně důležitý stoj prázdnoty wu-ťi (wuji), také čchan čchuan (zhan zhuang). Pro velkou náročnost zbavování se napětí v horní polovině těla a přenášení podstaty stoje do dolní části těla, soustředěné v tan-tchienu a zakořeňování skrz chodidla, je výhodné stát ve vyšších pozicích. Vyšší pozice nám dovoluje větší uvolnění a splnění základních pravidel pro aktivaci správného držení těla.
Ovšem statická pozice neznamená, že se nic neděje. Teprve v klidovém stavu bez vnějšího pohybu si snadněji uvědomujeme vnitřní koloběh organizmu. Tento uvolněný a průchozí stav se pak snažíme zachovat i skrz navíjení nebo dokonce celých forem sestavy.
Tento taoistický princip „wu-wej“, tedy „nechat plynout“, neznamená nedělat nic, nebo nevěnovat dějům a situacím pozornost. Ale právě aktivně být účasten a součástí právě probíhajícího procesu bytí s důrazem na vlastní uvědomění a soustředění.
Proto je čchi-kung, meditace, statické cvičení čchan-čchuan a komplexní cvičení tchaj-ťi často právem nazýváno „uměním přítomnosti“.